social media uitbesteden

Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+. Soms begint het te duizelen als je denkt aan alle social mediakanalen. Want waar moet je met jouw bedrijf op aanwezig zijn? En hoe onderscheid je je tussen de rest? Besteed het uit en je hoeft je hier geen zorgen meer om te maken.

Het bijhouden van social media kost veel tijd. Tijd die je niet altijd hebt, of liever aan andere zaken besteedt. Maar aanwezig zijn op social media is wel erg belangrijk. Het is niet iets wat je even snel tussendoor doet, of in alle enthousiasme opzet en vervolgens een maand links kunt laten liggen. Als je er eenmaal aan begint, moet je het ook goed bijhouden.

Door online aanwezig te zijn op sociale netwerken, kun je de klantenbinding verbeteren en klanten extra service geven. Houd bijvoorbeeld online acties, geef kortingen weg en reageer op klanten die online vragen stellen of opmerkingen plaatsen. Het kan ingezet worden als een laagdrempelige vorm van klantenservice. Of juist als een extra verkoopkanaal. Wat voor bedrijf je ook hebt, social media is voor elk bedrijf inzetbaar.

Dit klinkt allemaal leuk en aardig. Maar wat als je er nou echt geen tijd voor hebt? Dan kun je het dus uitbesteden. Ik geef je vijf redenen om het uit handen geven van je social mediakanalen te overwegen.

  1. Je bespaart tijd en geld
    Het goed bijhouden van je social mediakanalen is tijdrovend. Tijd die je liever aan andere zaken besteedt. Het up to date houden van alle accounts, het zoeken naar relevant nieuws en nieuwe content om te delen met de doelgroep, reageren op volgers, het hoort er allemaal bij. Het uitbesteden van social media kost geld, maar het bespaart jou of je medewerkers kostbare tijd, en daarmee ook geld.
  2. Ervaring en kennis
    Heb jij verstand van online zaken en weet je precies hoe je het aan moet pakken? Laat social media over aan experts. Zij weten precies welke profielfoto het best past, het juiste moment van plaatsing van een post. Ze kiezen de juiste tone of voice, de beste hashtags en de juiste lengte van een bericht.
  3. Capaciteit
    Social media is er niet alleen tussen 8.00 en 17.00 uur. Dat gaat 24 uur per dag, 7 dagen per week door. Door het uit te besteden hoef jij je hier niet meer druk om te maken. Terwijl jij geniet van je vrije tijd in het weekend, zorgt een expert ervoor dat jouw social mediapagina’s gewoon worden gemonitord. Zo is jouw bedrijf te allen tijde bereikbaar voor vragen, opmerking of klachten.
  4. Snelheid
    Tijdens drukke kantooruren kun je vergeten te reageren op binnengekomen social media berichten. Belangrijke items kunnen je ontgaan of onderop de stapel met werk belanden. Omdat een contentmanager je pagina’s continu monitort, wordt er veel sneller gereageerd op binnenkomende berichten. Daarnaast hoef je niet meer te experimenteren hoe social media werkt, dat doet de expert. Door jarenlange ervaring werkt een contentmanager veel sneller.
  5. Aantrekkelijke content
    Na het ontwikkelen van een passende contenstrategie kan de contentmanager aan de slag. Er worden een aantal berichten per week gepost, met de juiste tone-of-voice en aantrekkelijke afbeeldingen. De juiste content lokt interactie met de volgers uit. Hiermee kom je dichterbij de klant te staan en weet je wat hun wensen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld achterhalen welke producten het goed of juist minder goed doen.

Wil jij je social mediabeheer uitbesteden? Neem dan contact met mij op!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *